anlaşmalı boşanma davaları

Boşanma Davaları: Anlaşmalı Boşanma Davaları

Anlaşmalı boşanma davaları dava taraflarının birbiri ile anlaşarak ortak bir karar vermesi ve anlaştıkları konular hakkında bir protokol imzalamaları ile gerçekleşen bir boşanma türüdür. Boşanma davaları 4721 sayılı medeni kanuna göre iki farklı şekilde açılabilir. Bunlardan bir tanesi anlaşmalı boşanma diğeri ise çekişmeli boşanmadır.

Anlaşmalı boşanma kısa sürede çözüme kavuşan bir dava türüdür. Anlaşmalı boşanma davasını açabilmek için bazı kurallar vardır. bunlardan bir tanesi evliliğinizin 1 yılı doldurmuş olmasıdır. 1 yılı doldurmayan evlilikler için boşanma davası açamazsınız.

Boşanma davaları; anlaşmalı boşanma davaları İçerisinde her konuda anlaşma sağlamanız gerekir. Nafaka, velayet, mal paylaşımı ve diğer bütün konularda anlaşma sağladıktan sonra boşanma davasını anlaşmalı olarak açabilirsiniz.

Bu davayı açabilmek işçin tarafların dava dilekçesini de birlikte sunması gerekir. Bu şekilde dava açabilirsiniz. Bunun dışında boşanmanın gerçekleşebilmesi için tarafların boşanma davasına bizzat katılarak boşanma isteklerini hakim önünde açıklamaları gerekir.

Taraflar her konuda anlaşma sağladıktan sonra hakim imzalanan protokolü inceler. Bu protokol içerisinde çocukların durumu ve boşanmanın mali sonuçları hakkındaki düzenlemenin hakim tarafından uygun görülmesi gerekir.

Anlaşmalı boşanma süreci çekişmeli boşanmaya göre daha hızlı ve kolay ilerler. Anlaşmalı boşanma davasını açabilmek için medeni kanun içerisinde yazan maddelere uyum sağlamanız gerekir. Medeni kanunun içerisinde bu konu ile ilgili yazan maddelerde anlaşmalı boşanma şartları şu şekilde belirtilmiştir;

• Evliliğin 1 yılı doldurmuş olması gerekir.
  • Mahkemeye birlikte başvurulmuş olması
  • Ya da bir tarafın açtığı davayı diğer eşin kabul etmesi gereklidir.
  • Hakim huzuruna çıkarak iki tarafında boşanma isteklerini açıklamaları gerekir.
  • Hakimin çocukların durumu ve boşanma mali sonuçları ile ilgili olarak hazırlanan düzenlemeyi uygun bulmalıdır.

Yukarıda yer alan şartlar oluştuktan sonra anlaşmalı boşanma davasını gerçekleştirebilirsiniz. Bu boşanma davası sürecinde de yanınızda bir boşanma avukatının bulunması gerekir. Boşanma davası sürecinde ister anlaşmalı isterse çekişmeli olsun sizin hakkınızı en iyi şekilde savunacak ve hakkınızın yenmesine müsaade etmeyecek olan avukatınızın yanınızda bulunması sizin için avantajdır. Bunun için uzman avukat kadromuzdan davanız konusunda destek almanız mümkündür.

Anlaşmalı Boşanma Davası Nasıl Açılır?

anlaşmalı boşanma davaları - anlaşmalı boşanma davası nasıl açılır

Anlaşmalı boşanma davası açabilmek için öncelikle tarafların birbiri arasında anlaşması gerekir. Evlilik birliğini sona erdirmek isteyen kişilerin bir araya gelerek boşanmak için bir protokol imzalamalıdır.

İmzalanacak olan protokol içerisinde her konuda anlaşma sağlanmış olması oldukça önemlidir. Nafaka, mal paylaşımı ve çocukların velayeti gibi tüm konularda ortak kararlar alınmalı ve bu kararların protokol içerisinde yansıtılması gerekir.

Anlaşmalı boşanma davası için hazırlanan protokole her iki tarafın da avukatının bakması gerekir. Bu şekilde istemeden de olsa yaşanabilecek olan hak kayıplarının yaşanması önlenir. Anlaşmalı boşanma davasında avukat oldukça önemli bir rol oynar.

Anlaşmalı Boşanma Davasında Avukat Gerekli Midir?

Protokolün incelenmesi ve sizi hukuki açıdan destekleyip bilgilendirmesi için avukat gereklidir. Avukat sayesinde hak kaybı yaşam riskinizi önlersiniz.

Anlaşmalı Boşanma Davasına Katılım Zorunlu Mudur?

Anlaşmalı boşanma davasına her iki tarafında bizzat katılım gerçekleştirmesi gerekir. Davaya katılarak hakim önünde boşanma talebi dile getirilmelidir. Bu nedenle anlaşmalı boşanma davasına katılım gerçekleştirmek zorunludur.

Anlaşmalı Boşanma Davası İçin Kaç Yıl Evli Kalmış Olmak Gerekir?

Anlaşmalı boşanma davasının gerçekleşebilmesi için yasal olarak belirlenen evli kalma süresi 1 yıldır. 1 yılı doldurmamış çiftlerin boşanma talepleri değerlendirilmeye alınmaz. Yasal süre dolduğunda boşanma davası açabilirsiniz.