Boşanma Davası Ne Kadar Sürer

Boşanma Davası Ne Kadar Sürer?

Boşanma davası, evlilik birliğinin mahkeme kararıyla son bulması amacıyla açılan davalardır. Boşanma davası kendi içerisinde ikiye ayrılır. Bunlardan biri olan anlaşmalı boşanma davasında taraflar boşanmanın tüm sonuçları için ortak paydada buluşmuş ve anlaşmalı boşanma protokolünü imzalamış olarak boşanırlar.

Çekişmeli boşanma davasında ise taraflar boşanmadan doğan sonuçlardan bazılarında ortak paydada buluşarak anlaşabilmiş ya da hiçbir konuda anlaşamamışlardır. Boşanma davalarının süresi için kesin bir zaman vermek mümkün değildir. Boşanma davasının süresi davanın açılmış olduğu mahkemenin yoğunluğuna göre bile değişmektedir.

Bununla birlikte tarafların dava ile ilgili olan yükümlülüklerini eksik yerine getirmeleri yahut hiç yerine getirmemeleridir. Örneğin dava dilekçelerinin ve davaya ışık tutacak olan kanıtların tam zamanında ve eksiksiz şekilde iletilmemesi gibi durumlar davanın uzamasına sebebiyet verebilmektedir.

Anlaşmalı boşanma davası ne kadar sürer?

Anlaşmalı boşanma davası yukarıda da belirttiğimiz üzere tarafların sonuçlarından mutabık kalarak ve anlaşmalı boşanma protokolünü imzalayarak gerçekleşir. Anlaşmalı boşanma davasının gerçekleşebilmesi için tüm sonuçlarda ortak karar vermek ön koşuldur.

Bu davanın açılabilmesi için tarafların en az 1 yıl evli kalmış olması gerekmektedir. Anlaşmalı boşanma davası her iki tarafın da bizzat duruşmada bulunmasıyla tek celsede netice kazanır  ve davanın hakim tarafından karara bağlanması ise ortalama 1-4 ay içerisine gerçekleşir. Duruşma tarihinden 30 gün sonra gerekçeli karar çıkacak ve akabinde işbu karar taraflara tebliğ edildikten sonraki 2 hafta içerisinde herhangi bir itirazda bulunulmazsa boşanma kesinleşecektir. Fakat bilinmesi gerekir ki anlaşmalı boşanma davasının süresi, dava adına başvurulan mahkemenin yoğunluğuna göre değişiklik  gösterebilmektedir.

Çekişmeli boşanma davası ne kadar sürer?

Çekişmeli boşanma davası, anlaşmalı boşanma davasının aksine tarafların boşanmanın mali sonuçlarında üstlenecekleri sorumluluklar ve yükümlülükler hakkında ortak paydada birleşerek bir karara varamamaları sonucu vuku bulur. Çekişmeli boşanma davasında süre  uzayabilirken aynı zamanda kısaladabilir.

Çekişmeli boşanma davasında ön inceleme, inceleme ve karar duruşmalarıyla aşamalı olarak ilerlenir. Tanıkların dinlenmesi ve kanıtların bulunup sunulmasıyla birlikte dava sürecinde tarafların hala ortak paydada bulaşamaması çekişmeli boşanma davasını uzatan faktörlerdir ve çekişmeli boşanma davası ortalama olarak 1,5 ile 3 yıl arasında neticelenir.