Çekişmeli Boşanma Ne Kadar Sürer

Çekişmeli Boşanma Ne Kadar Sürer?

Bu içeriğimizde en çok soruların başında gelen çekişmeli boşanma ne kadar sürer sorusunun cevabını sizlerle paylaşacağız.

Hukukumuzda anlaşmalı ve çekişmeli olmak üzere iki boşanma türü tanımlanmıştır. Çekişmeli boşanma tarafların anlaşamamaları üzerine açılacak bir boşanma davası türüdür.

Dava sürecinin ne kadar süreceği ile ilgili net bir şeyler söylemek mümkün olmamakla birlikte hükme anlaşmalı boşanmaların aksine hükme birden fazla  duruşma ile karar verilecektir.

Türk Medeni kanununda belirtilen boşanma nedenlerinden birinin olması çekişmeli boşanma davasının açılabilmesi için yeterlidir. Türk Medeni Kanununda Sayılan Boşanma Nedenleri:

-Zina

-Hayata Kast, Pek Kötü veya Onur Kırıcı Davranış

-Suç İşleme ve Haysiyetsiz Hayat Sürme

-Terk

-Akıl Hastalığı

-Evlilik Birliğinin Temelden Sarsılması

Anlaşmalı boşanma davası açabilmek içi en az bir yıl evli olma şartı aranırken çekişmeli boşanma davalarında bu şart aranmaz.

Boşanma davalarında yetkili mahkeme eşlerden birinin yerleşim yeri veya eşlerin son olarak altı aydan beri birlikte oturdukları yerdir.

Çekişmeli boşanma davalarında süreç; tanıkların dinlenmesi, mahkemenin delilleri değerlendirmesi, nafaka, çocuk varsa velayetin paylaşımı gibi durumlar göz önüne alındığında değişkenlik gösterir.

Tanık sayısının fazla olması dava sürecini uzatan nedenlerdendir. Ayrıca tarafların yerel mahkemenin verdiği kararı bir üst mahkemeye taşımaları halinde süreç uzar.

Boşanma davası sürecinde tarafların mal paylaşımı, nafaka ve velayet gibi konularda ortak noktada buluşamaması davanın uzamasındaki en büyük etkendir. Genelde taraflar bu konularda anlaşamadıkları için yerel mahkemenin verdiği kararı bir üst mahkemeye taşırlar ve boşanma kararının kesinleşmesi engellerler.

Türkiye’de dava yoğunun fazla olduğu büyükşehirlerde duruşmalar arası süreç fazla olacağından davanın sonuçlanması küçük şehirlere göre daha uzun sürer. Tüm bunlar göz önüne alındığında çekişmeli boşanma davaları en az 1-2 yıl en fazla da 5-6 yıl içerisinde sonuçlanmaktadır diyebiliriz.