En İyi Boşanma Avukatı İstanbul

En iyi boşanma avukatı İstanbul da nasıl bulacağım diyorsanız çok fazla arama yapmanıza gerek yok, metropolde ki en iyi boşanma avukatı kadrosuna sahip olan Okyanus Hukuk Bürosu adli süreçte müvekkillerinin haklarını en iyi şekilde savunan avukat ordusuna sahip. En iyi avukat nasıl olmalı düşüncesinde iseniz bizi mutlaka arayın ve hizmetlerimizi öğrenin.

En iyi boşanma avukatı, ilk olarak hukuku en iyi şekilde bilmeli ve değişen hukuk süreçlerini çok iyi takip etmelidir. Boşanma avukatlığının en önemli yanı sadece meslekî birikim değil, aynı zamanda taraflarda yaşayan psikolojik yönü çok iyi tartabilmektir.

İstanbul en iyi boşanma avukatı konusunda arayışta bulunan kişilerin ilk olarak, mesleki tecrübe yanında, avukatın psikolojik olarak taraflara nasıl davrandığı, yaklaşım şekli de önemlidir. Çünkü boşanma avukatları, müvekkilinin boşanma sürecinde yanında olurken, ihtiyaçlarını anlaması ve ileride verdiği karardan dolayı pişman olmaması için, konuya objektif olarak bakmasını bilmelidir.

Boşanma Avukatının Görevi Nedir?

Her ne kadar boşanma avukatları, kişilerin evliliğini bitiren kötü insan olarak adlandırılsa da aslında boşanma avukatlarının görevi; evlilik birliğinin artık sürdürülmesinin herhangi bir anlamının kalmadığı ya da kişileri artık tatmin etmediği zamanlarda, taraflara bu süreçte destek olmaktır.

Her iki taraf için de boşanma süreci oldukça yorucu ve streslidir. Özellikle çocukların olduğu bir boşanma davasında, velayet davası, nafaka, tazminat gibi birçok farklı dava süreci, aynı anda yürütülmek zorunda kalmaktadır.

Avukatın görevi, bu zorlu süreçte, müvekkiline en iyi tavsiyeleri vermek, dava hakkında müvekkilini doğru şekilde yönlendirmek ve müvekkilinin alacağı hakları sonuna kadar savunmaktır.

Bir Avukat Boşanma Davasına Nasıl Hazırlanır?

En iyi boşanma avukatı, bir boşanma davasına hazırlanmadan önce, tüm olasılıkları incelemeli ve boşanmanın gerekçelerini çok iyi anlamalıdır. Boşanma avukatı, davaya hazırlanma sürecinde bazı araştırmalar yapmalıdır:

• Ortada bir aldatmanın olup olmadığı
  • Eşler arasında birbirinin hayatına kast edilecek bir durumun olup olmadığı
  • Eşlerden birinin, adet ve göreneklere aykırı, hukuka aykırı şekilde yaşayıp yaşamadığı
  • Eşlerden birinin, haksız şekilde evi terk edip etmediği
  • Eşlerden birinde akıl hastalığının varlığı
  • Eşlerden birinin, küçük düşürücü bir suç işleyip işlemediği
  • Aile içi şiddetin olup olmadığı gibi konuların araştırılması gereklidir.

Burada avukata düşen nokta, dava sebebinin doğru şekilde anlaşılmasıdır. Mahkemeye sunulacak boşanma davası dilekçesinde, boşanmaya neden olan gerekçenin en iyi şekilde ve net olarak anlatılması gereklidir.

En iyi boşanma avukatı kelimesi ile internette aramalar yapan kişiler, hizmetini alacakları avukata, en ince ayrıntısına kadar tüm boşanma nedenleri açıklamalıdır. Avukatın dava dilekçesiyle sunacağı nedenler, hâkim tarafından onaylanmalıdır.

Boşanma Avukatı Ne Zamana Kadar Davayı Yürütür?

Boşanma davaları, anlaşmalı ve çekişmeli olarak iki şekilde açılmaktadır. Anlaşmalı boşanmalarda; avukata çok fazla gerek duyulmazken, yapılacak protokol sözleşmesinin doğru ve tüm hakların doğru şekilde talep edildiği şekilde ve profesyonelce yazılmalıdır. Bu yüzden her ne kadar anlaşmalı boşanmalarda avukata ihtiyaç duyulmaz dense de bu noktada tarafların, haklarının korunması açısından protokol aşamasında avukata ihtiyacı olabilir.

Boşanma avukatları, velayet, maddi ya da manevi tazminat davası, mal paylaşımı gibi tüm hukuki süreçlerin tamamlanmasının ardından görevi biter. Aile mahkemesi tarafından yürütülen boşanma davalarında alınan kararların sonrasında, alınan kararların infazı, tazminat, nafaka gibi birçok hak, avukatlar tarafından takip edilip, tüm sonuçlar alındıktan sonra, boşanma avukatının görevi bitmiş olur.

Boşanma Davaları Ne Kadar Sürede Tamamlanır?

Boşanma davaları, anlaşmalı ve çekişmeli olarak ikiye ayrılır. Anlaşmalı boşanmalarda 1 hafta ile 2 ay arasında sonuç alınmaktadır. Hâkimin boşanma kararını vermesinin ardından, 15 ila 30 gün içinde karar yazılır.

Çekişmeli boşanma davaları ise daha uzun sürmektedir. Mal paylaşımı, tazminat, nafaka, velayet, delillerin toplanması, şahitlerin dinlenmesi, ön duruşma gibi hususlar, dava sürecini 1-2 yıla çekmekte hatta bazı davalarda bu süre 3-4 yılı bulmaktadır.

Boşanma Avukatlarının Ücretleri Neye Göre Belirlenir?

Avukatlık ücretlerinde, avukat ve müvekkil arasındaki özgür irade belirleyici olmaktadır. Bunun yanında en iyi boşanma avukatı ücretleri, harcanan emek, tarafların sosyo-ekonomik durumları, davanın hangi şehirde olduğu, boşanma davasındaki uyuşmazlıklar yüzünden sürecin uzaması gibi durumlar, boşanma avukatlarının ücretlerinde etkili olmaktadır.

En iyi boşanma avukatı arayışlarınızda size hem kaliteli ve profesyonel hizmet verirken aynı zamanda uygun fiyatlarımızla da hizmetlerimizi sürdürmekteyiz. Ücretsiz danışma için randevu alacağınız uzman avukatlarımızla görüşerek, dava süreciniz hakkında en detaylı şekilde bilgilendirilebilirsiniz.